• 1402/04/13 - 12:45
  • تعداد بازدید : 284
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری دومین اردو جهاد دامپزشکی در ایذه

واکسیناسیون بالغ بر 6900 راس دام سبک و سنگین در اردوی جهادی دامپزشکی در شهرستان ایذه

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، داریوش شاهپری بنشتی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ایذه با اعلام این خبر گفت: اردوی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم و صعب العبور دهستان مرغا شهرستان ایذه به مدت دو شبانه روز با همکاری مقاومت بسیج ناحیه مرغا، بخشداری و  نیروهای بخش خصوصی برگزار گردید.

  شاهپری در ادامه گفت: در این مانور به  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام های منطقه از قبیل واکسیناسیون بروسلوز در دام سنگین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک، هاری در سگ های نگهبان  و همچنین سم پاشی دام ها و جایگاه نگهداری دام ها ، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی  پرداخته شد.

وی برگزاری رزمایش های جهادی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان نمود که در یک سال گذشته رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

سرپرست دامپزشکی شهرستان ایذه افزود: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار گردید

وی همچنین افزود: در این اردوی جهادی بیش از 900 راس گاو و گوساله برعلیه بیماری بروسلوز و 6000 راس دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه گردید.

شاهپری در پایان افزود: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگلهای خارجی دام و احتمال شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ انگل زدایی دام و سم پاشی رایگان جایگاههای نگهداری دام صورت پذیرفت و دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه گردید.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان ایذه
  • کد خبر : 304400
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید