• 1402/12/08 - 11:34
  • تعداد بازدید : 89
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در شهرستان ایذه

بالغ بر یک میلیون نوبت سر دام بر علیه بیماری های واگیر دامی و مشترک بین انسان و حیوان در ایذه تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، داریوش شاهپری سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ایذه با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا تاکنون بیش از یک میلیون و 80 هزار راس دام سبک و سنگین به صورت رایگان علیه بر علیه بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و حیوان از جمله آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز، لمپی اسکین و .. ایمن سازی شدند.

وی هچنین در خصوص ایمن سازی سگ‌های صاحب دار این شهرستان گفت: در این مدت 942 قلاده سگ  صاحب دار در مناطق روستایی و عشایری بر علیه بیماری هاری تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته است.

شاهپری با اشاره به اینکه واکسیناسیون بهترین روش‌ جهت جلوگیری از بیماری‌های شایع در جمعیت دام‌ی است، بیان کرد: با انجام واکسیناسیون دام‌ها توسط اکیپ های دامپزشکی خدماتی از قبیل آموزش و ترویج در بین عشایر و روستائیان و پایش و مراقبت بیماری ها نیز انجام پذیرفته است.

سرپرست اداره دامپزشکی ایذه همچنین از دامداران در خواست نمود: همکاری لازم را با اداره دامپزشکی و اکیپ های واکسیناسیون داشته باشند و جهت هماهنگی و اطلاع از زمان واکسیناسیون دام خود به اداره دامپزشکی شهرستان مراجعه نمایند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اکیپهای واکسیناسیون اداره و بخش خصوصی دامپزشکی شهرستان، از همکاری دامداران، روستائیان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نیز در امر واکسیناسیون قدردانی و تشکر نمود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان ایذه
  • کد خبر : 315701
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید