• 1402/08/07 - 14:28
  • تعداد بازدید : 202
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
ثبت بیش از 700 فرم گزارش در سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های دامی توسط اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز

از ابتدای سال جاری بیش از 700 فرم از عملیات فنی دامپزشکی رامهرمز در سامانه یکپارچه پایش و مراقبت بیماری‌های دامی کشور گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، بهروز حقیقی با اعلام این خبر اظهار کرد: سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های دامی یکی از سامانه‌های پیشرو در توسعه و بکارگیری سیستم اطلاعات جغرافیایی سازمان دامپزشکی کشور است که قابلیت جمع‌آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل تمامی عملیات فنی دامپزشکی در واحدهای اپیدمیولوژیک دامی را مقدور می‌سازد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مورد انجام به موقع و دقیق پیش‌بینی و عملکرد شهرستان، همکاران فنی اداره دامپزشکی در قالب دو اکیپ در سطح شهرستان تلاش می‌کنند به صورت روزانه و با انجام کامل برنامه ابلاغی به اهداف بهداشتی سازمانی به نحو مطلوبی عمل کرده و اطلاعات را در سامانه GIS ثبت کنند.

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز با اشاره به اینکه سامانه GIS به بخش‌های طیور، دام، زنبور عسل و آبزیان تقسیم می‌شود، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات سامانه GIS دام اداره دامپزشکی رامهرمز از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۱۴رکورد از عملیات مایه کوبی در واحدهای دامی، ۷۶۵ رکورد پایش و مراقبت از بیماری‌های مختلف دامی،۱۴۹ رکورد مبارزه با انگل‌های خارجی و ۲۶ رکورد گزارش بیماری و ارسال نمونه در  این سیستم به ثبت رسیده است.

حقیقی با بیان اینکه سامانه اینترنتی پایش و مراقبت بیماری‌های دام، طیور و آبزیان فرصتی مناسب برای حفظ چرخه سلامت جامعه است، یادآور شد: ثبت به موقع و تجزیه و تحلیل این داده‌ها و برنامه ریزی متعاقب آن بسیار ارزشمند است و می‌تواند در پیشگیری از بیماری ‌ها نقش مهمی ایفا کند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامهرمز
  • کد خبر : 309762
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید