• 1402/01/29 - 14:01
  • تعداد بازدید : 356
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری جلسه آموزشن ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های دام و طیور استان خوزستان

جلسه آموزشی ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های استان خوزستان با حضور امام جمعه شهرستان رامهرمز برگزار گردید.

جه الاسلام و المسلمین دکتر میری امام جمعه شهرستان رامهرمز: ناظرین ذبح شرعی بایستی احساس مسئولیت کنند و در کشتارگاه های دام و طیور نباید ذابحین بدون اجازه ناظرین ذبح شرعی کشتار را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر میری امام جمعه شهرستان رامهرمز حجت الاسلام و المسلمین بداوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های دام و طیور استان به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان رامهرمز برگزار گردید.

درابتدا حجه الاسلام و المسلمین دکتر میری امام جمعه شهرستان رامهرمز به اهمیت و ضرورت ذبح شرعی اشاره کرد و گفت : ناظرین ذبح شرعی بایستی احساس مسئولیت کنند و در کشتارگاه های دام و طیور نباید ذابحین بدون اجازه ناظرین ذبح شرعی کشتار را انجام دهند.

وی با اشاره به نظارت دامپزشکی در تولید غذای سالم، افزود: در کل فرآیند از کشتار تا مصرف کننده دامپزشکی توسط ناظرین ذبح شرعی و بازرسین بهداشتی نظارت دارد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین بداوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی خوزستان به اهمیت و ضرورت ذبح شرعی در دین اسلام اظهار کرد: ذبح شرعی و غذای حلال تاثیر بسزایی در سلامت انسان دارد.

وی در ادامه با مرور و اشاره به وظایف ناظرین تاکید بر اجرای دقیق موازین شرعی و قانونی نظارت شرعی کرد و همچنین به برنامه ساماندهی ذابحین در کشتارگاه ها اشاره و با بیان شرایط و مدارک لازم درخواست داشت که ناظرین هرچه سریعتر نسبت به امر ساماندهی ذابحین اقدامات لازم را معمول دارند.

بداوی با اشاره به اجزای حرام در دام و طیور اظهار کرد: لازم است طبق قانون اجزای حرام جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو جمع آوری و زیر نظر ناظرین معدوم شود.

وی به اهمیت غذای حلال و الزام تامین آن توسط نیروهای خدوم و ناظرین ذبح شرعی تاکید و تصریح کرد: فرهنگ سازی غذای حلال بایستی از کشتارگاه های دام و طیور شروع شود و با تعلیم ذابحین مقید به مسائل شرعی راه تامین غذای حلال را هموار سازیم.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی خوزستان در ادامه به مشکلات و موانع موجود در کشتارگاه های دام و طیور پرداخت و خاطر نشان کرد: راهکارهای رفع آن موانع و مشکلات بررسی شد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامهرمز
  • کد خبر : 300242
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید