• 1401/09/14 - 08:52
  • تعداد بازدید : 235
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری اولین جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری شهرستان خرمشهر

اولین جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر محمد فخری زاده رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر با اشاره به این موضوع که با شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کنترل دقیق و کامل بر واحدهای صنعتی و سنتی در شهرستان بصورت مراقبت فعال بیماری توسط کارشناسان دامپزشکی در حال انجام است افزود: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در شهرستان نداشته ایم.

فخری زاده در ادامه گفت: در همین راستا رصد و پایش واحدهای صنعتی و سنتی در شهرستان با انجام مراقبت فعال بیماری و نیز گزارش گیری از پرورش دهندگان طیور، بهورزان روستاها و روستائیان و دهیاران با جدیت توسط کارشناسان این اداره در حال انجام است. 

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جزء یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان دانست و گفت : این بیماری علاوه بر خطرات بهداشتی در جمعیت انسانی خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت طیور وارد می کند.

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر ضمن تاکید بر همکاری جدی سایر ادارات با اداره دامپزشکی شهرستان و با توجه به خطرات احتمالی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و اثر آن بر مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه از کلیه ادارات ذیربط همکاری مجدانه با دامپزشکی را خواستار شد .

  • گروه خبری : اخبار شهرستان خرمشهر
  • کد خبر : 295120
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید