• 1399/10/10 - 07:38
  • تعداد بازدید : 1058
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر:

برگزاری کارگاه آموزشی – ترویجی بروسلوز در یکی از روستاهای خرمشهر برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت کنترل و پیشگیری از بیماری بروسلوز (تب مالت) در روستای حفار شرقی.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان دکتر محمد فخری زاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرمشهر گفت: کارگاه آموزشی بروسلوز در روستای حفار شرقی در محل مرکز خدمات روستایی حفار شرقی برگزار شد.

محمد فخری زاده بیان کرد:  این کلاس آموزشی با محوریت کنترل و پیشگیری از بیماری بروسلوز(تب مالت) در روستای حفار شرقی برگزار کردید که 17 نفر از اهالی روستا در آن شرکت داشتند .

فخری زاده در ادامه اضافه کرد :  بیماری بروسلوز طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می سازد که یکی از اهداف کلان اداره کل دامپزشکی استان خوزستان آشنایی جمعیت هدف با این بیماری است .

وی در ادامه افزود: این بیماری باعث سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و عقیمی یا نازایی دام های مبتلا می‌شود که کنترل و پیشگیری از این بیماری در انسان منوط به مبارزه و کنترل بیماری در دام است که در همین راستا این کارگاه آموزشی جهت دامداران عزیز برگزار گردید.

وی تاکید کرد: احتمال آلودگی انسان از طریق مصرف شیر غیربهداشتی، محصول لبنی  و یا محصول گوشتی با منشا حیوانات آلوده وجود دارد؛ بنابراین خودداری از خرید محصولات لبنی از مراکز عرضه غیرمجاز و فاقد نظارت دامپزشکی و پرهیز از مصرف شیر غیرپاستوریزه، استفاده از وسایل حافظتی مانند دستکش هنگام تماس با حیوانات و واکسیناسیون دام‌ها از جمله موارد موثر در پیشگیری از تب مالت قلمداد می شود.

 

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار شهرستان خرمشهر,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 258696
کلمات کلیدی