• 1402/08/23 - 14:58
  • تعداد بازدید : 99
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اتمام عملیات واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان رامشیر

رئیس اداره دامپزشکی رامشیر از پایان عملیات واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار قطعه طیور بومی در این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، میلاد عامری رئیس اداره دامپزشکی رامشیر با اعلام این خبر گفت: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله نهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت  علیه بیماری نیوکاسل در سطح شهرستان اجرایی شد.

میلاد عامری در ادامه بیان نمود:در همین راستا بیش از 50 هزار قطعه طیور بومی در 27 روستای شهرستان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، افزود: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولا نمی‌توان درمان خاصی انجام داد و برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

شایان ذکر است: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس و یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش دهندگان طیور صنعتی(مرغداری‌ها) و روستائیان می‌شود که با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالابردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سزلیت بیماری به مجموعه های پرورش صنعتی طیور میگردد. 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامشیر
  • کد خبر : 310530
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید