• 1402/06/14 - 13:22
  • تعداد بازدید : 327
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
وقوع رخداد بیماری هاری در جمعیت گربه های بلاصاحب سطح شهر اهواز

تایید نهایی 3 مورد رخداد بیماری هاری در جمعیت گربه های بلاصاحب اهواز

از 3 مورد گربه بلاصاحب مشکوک به هاری در مرکز استان توسط کارشناسان اداره دامپزشکی اهواز نمونه برداری صورت گرفته که هر 3 نمونه توسط آزمایشگاه مرجع دامپزشکی کشور مثبت اعلام گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سید مرتضی قریشی رییس اداره دامپزشکی اهواز با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون از 3 مورد گربه بلاصاحب مشکوک به هاری در مرکز استان توسط کارشناسان اداره دامپزشکی نمونه برداری صورت گرفته که هر 3 نمونه توسط آزمایشگاه مرجع دامپزشکی کشور مثبت اعلام گردید.

وی در ادامه بیان کرد،  هاری یک بیماری حاد ویروسی سیستم اعصاب مرکزی با میزان کشندگی بسیار بالا و صد درصد است که از طریق گزش حیوان هار به خصوص سگ‌سانان و گربه‌سانان به انسان منتقل می‌شود و سالانه 40 تا 70 هزار مرگ ناشی ابتلا به هاری در دنیا رخ می‌دهد.

قریشی در خصوص این بیماری و علائم آن در گربه‌ها گفت: ویروس این بیماری به طور خاص بر سیستم اعصاب مرکزی تأثیر می‌گذارد و ممکن است به دو حالت فلجی و یا پرخاشگری بروز کند و بعد از این‌که گربه در معرض ویروس هاری قرار گرفت، ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

وی در ادامه افزود: هنگامی که علائم هاری در گربه ظاهر می‌شود، مرگ معمولاً در عرض یک هفته اتفاق می‌افتد و هیچ درمانی برای هاری در حیوانات وجود ندارد.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز از شهروندان خواست از تغذیه حیوانات بلاصاحب خودداری نموده و در صورت گزیدگی یا تخریش توسط حیوانات بلافاصله محل زخم  را با آب و صابون شست و شو نموده و سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت واکسن هاری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اهواز,رویداد ها
  • کد خبر : 307319
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید