• 1402/07/25 - 13:13
  • تعداد بازدید : 158
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هویزه خبر داد

واکسیناسیون بیش از 4500 راس دام سنگین برعلیه بیماری پاستورلوز در شهرستان هویزه

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سید ناصر موسوی رئیس اداره دامپزشکی هویزه با اعلام این خبر گفت: با توجه به بروز رخداد تنش آبی در حوضه کرخه و در راستای صیانت و حفظ سرمایه دامی در سطح شهرستان هویزه بالغ بر 4500 راس دام سنگین بر علیه بیماری پاستورلوز بصورت کاملا رایگان در سطح شهرستان هویزه واکسینه گردید. 

سید ناصر موسوی بیماری پاستورلوزیس یا تب حمل و نقل را یک بیماری عفونی واگیردار دامی دانست که در جمعیت گاو بیشتر به صورت سپتی سمی و در جمعیت گوسفند و بز به صورت پنومونی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: عامل این بیماری باکتری پاستورلا مولتوسیدا است که فلور طبیعی ناحیه دهانی حلقی پستانداران بوده و گاو، گاومیش، نشخوارکنندگان وحشی و گوسفند و بز را مبتلا می‌‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی هویزه در ادامه با اشاره به اینکه واکسن پاستورلوز یک واکسن بهادار بوده و در شرایط عادی دامدار می بابیست نسبت به خرید این واکسن اقدام نماید گفت: با توجه به بروز تنش آبی در حوضه کرخه و شهرستان هویزه، اداره کل دامپزشکی استان در راستای صیانت و نگهداری از جمعیت دام سنگین نسبت به تهیه واکسن پاستورلوز اقدام نمود و توسط اکیپ های بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی شهرستان بصورت کاملا رایگان، جمعیت دام سنگین شهرستان مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

شایان ذکر است: تغییرات آب و هوا، خشکسالی، استرس، حمل و نقل دام و پشم چینی بدون رعایت اصول بهداشتی، از عوامل مستعد کننده بروز پاستورلوزیس به شمار می رود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان هویزه
  • کد خبر : 309201
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید