• 1402/07/29 - 14:13
  • تعداد بازدید : 292
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره دامپزشکی هفتکل خبر داد:

ایمن سازی 10 هزار راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز در هفتکل

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، امید ممبینی رئیس اداره دامپزشکی هفتکل با اعلام این خبر گفت: در طی شش ماه اول سالجاری با برنامه ریزی های صورت گرفته طرح واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله در سطح 36 واحد اپیدمیولوژیک شهرستان با توان اکیپ های بخش دولتی دامپزشکی به اجرا در آمد.

ممبینی با بیان اینکه 65 درصد روستا‌های شهرستان هفتکل تحت پوشش واکسیناسیون بروسلوز قرار گرفته اند، بیان داشت: تا پایان سال تمامی دام‌های سبک موجود در سطح شهرستان علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح  10 هزار رأس بره و بزغاله  واکسینه گردیده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه‌های کنترل بیماری تب مالت، واکسیناسیون سالانه جمعیت گوسفند و بز در سطح شهرستان می باشد.

رئیس اداره دامپزشکی هفتکل در ادامه گفت: بیماری تب مالت یا بروسلوز یکی مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است و اساسی‌ترین راه پیشگیری و کنترل بیماری در انسان‌ها، کنترل و ریشه‌کنی آن در دامهاست.

امید ممبینی در پایان خاطر نشان کرد: بیماری بروسلوز یک بیماری باکتری بروسلا است که در دام باعث سقط جنین، ناباروری کاهش تولید و از بین رفتن ارزش اقتصادی دام می‌شود و در انسان این بیماری به بیماری هزارچهره معروف است که در اغلب مواقعه قسمت‌هایی از بدن را به صورت موضعی درگیر کرده و علائم آن متفاوت است و با وجود اقدامات درمانی عوارض آن تا سال‌ها باقی می‌ماند، اما به طور کلی تب و لرز، استخوان درد، خستگی و بی اشتهایی را از جمله علائمی است که تب مالت در انسان‌ها مشاهده می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان هفتکل
  • کد خبر : 309355
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید