• 1402/01/22 - 13:49
  • تعداد بازدید : 302
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معدوم سازی 18 لاشه گوسفند در کشتارگاه دام شوشتر

18 لاشه گوسفند به دلیل تغییرات ارگانولپتیکی در کشتارگاه دام شوشتر معدوم گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر با اعلام این خبر گفت: طی گزارشات مردمی به دامپزشکی شهرستان در خصوص ذبح اضطراری 18 راس گوسفند در یک مجتمع دامپروری، پس از انتقال دام ها به کشتارگاه دام شهرداری و فرآوری دام ها تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت پذیرفت.

وی در ادامه بیان کرد: طی نظارت های بهداشتی کارشناسان از لاشه ها به دلیل وجود تغییرات ارگانولپتیکی شدید لاشه های مذکور غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده و در حضور کارشناسان دامپزشکی و مسئول کشتارگاه دام در کوره لاشه سوز معدوم گردیدند.

حسنکی به مهمترین وظایف اداره دامپزشکی شوشتر اشاره کرد و گفت: یکی از مشاغل مهم و حساس، بازرسین گوشت مستقر در کشتارگاه های دام است که با نظارت های منظم، بیماری‌های دامی و همچنین بیماری های مشترک بین انسان و دام را شناسایی و از عرضه لاشه آلوده جلوگیری می نمایند، تا شهروندان با آرامش و امنیت از این فرآورده ها استفاده نمایند.

 سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر از شهروندان خواست جهت حفظ و سلامت خود و خانواده هایشان صرفا از مراکز مجاز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان اقدام به تهیه فرآورده های خام دامی نمایند و در صورت مشاهده و هرگونه تخلف یا موارد مشکوک مراتب را جهت پیگیری  به اداره دامپزشکی شوشتر منعکس نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان شوشتر
  • کد خبر : 299941
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید