• 1402/07/09 - 14:21
  • تعداد بازدید : 132
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اتمام طرح واکسیناسیون سگ های صاحبدار روستایی در شهرستان شوشتر

واکسیناسیون بیش از 800 قلاده سگ علیه بیماری هاری در جمعیت سگ‌های صاحب دار روستایی شهرستان شوشتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، علی حسنکی پور سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر از واکسیناسیون بیش از 800  قلاده سگ صاحبدرا روستایی در نیمه اول سال 1402 علیه بیماری هاری در این شهرستان خبر داد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر با اشاره به اهمیت جلوگیری از شیوع بیماری ها مشترک بین انسان و حیوان بیان داشت: در شش ماهه اول سال 1402 به منظور جلوگیری از ابتلای سگ های صاحبدار روستایی به بیماری هاری، واکسیناسیون بیش از 800 قلاده سگ گله و صاحب دار علیه بیماری هاری در شهرستان شوشتر انجام شد.

وی با بیان اینکه بیماری هاری از جمله بیماری های مشترک بین حیوان به انسان است اظهار کرد: ابتلا به هاری چنانچه با تدابیر سریع بهداشتی درمانی و پیشگیرانه همراه نباشد، خطر مرگ حتمی مبتلایان را به همراه خواهد داشت.

حسنکی پور همچنین اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری، در زمان انجام واکسیناسیون در روستاها با انجام آموزش چهره به چهره به دامداران مطالبی در خصوص بیماری هاری و نحوه انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری توسط اکیپ های دامپزشکی شهرستان شوشتر نیز عنوان گردید.

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر در پایان با اشاره به این موضوع که  واکسیناسیون حیوانات گوشتخوار خانگی از وظایف کلینیک های دامپزشکی بخش خصوصی است اذعان داشت: افرادی که حیوانات خانگی نگهداری می کنند با مراجعه به این کلینیک ها جهت واکسینه نمودن حیوان خود علیه بیماری هاری اقدام نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان شوشتر
  • کد خبر : 308211
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید