• 1402/08/17 - 15:40
  • تعداد بازدید : 125
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ضبط و معدوم‌سازی بیش از 85 کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز، تاریخ انقضا گذشته در شهرستان مسجد سلیمان

رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان از ضبط و معدوم‌سازی بیش از 85 کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز، تاریخ انقضا گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، هوشنگ شرفی رییس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت: در بازدیدهای مستمر کارشناسان واحد بهداشت اداره دامپزشکی شهرستان از مراکز تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی ، مقدار بیش از 85 کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز تاریخ انقضا گذشته کشف و ضبط گردید.

وی در ادامه افزود: این مقدار مرغ کشتار روز کشف شده به دلیل تغییرات ارگانولپتیکی، انقضای تاریخ مصرف، کیفیت نامطلوب و ایجاد بوی تعفن به دلیل عدم رعایت زنجیره سرد، منع مصرف انسانی تشخیص داده شد و برابر دستورالعمل‌های ابلاغی دامپزشکی ضبط و با هماهنگی مرجع قضایی در کوره لاشه سوز کشتارگاه دام شهرداری مسجدسلیمان معدوم گردید.

هوشنگ شرفی با اشاره به نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در تمامی زنجیره‌های تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی گفت: این نظارت ها تضمین کننده سلامت غذایی شهروندان می باشد که به صورت مستمر توسط همکاران بخش دولتی در حال انجام است.

رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان با بیان اینکه سلامت جامعه مساله ای نیست که بتوان با مصلحت اندیشی و ملاحظه کاری با آن برخورد کرد تصریح نمود: برخورد قاطع با افرادی که سلامت جامعه را تهدید می کنند در دستور کار دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان است و با متخلفین طبق قوانین و مقررات از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

وی در پایان از متصدیان مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی درخواست نمود: برای حفظ سلامت شهروندان نسبت به رعایت ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی اقدام نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان مسجد سلیمان
  • کد خبر : 310288
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید