• 1402/10/06 - 13:08
  • تعداد بازدید : 219
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه وبیناری پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی سویه SAT2 در اداره کل دامپزشکی استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، جلسه وبیناری بیماری تب برفکی سویه SAT2 در اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با حضور روسای ادارات، مسئولین حوزه بهداشت دام شهرستان ها، رییس شورای نظام دامپزشکی استان، کلینیسین ها و مسئولین فنی بخش خصوصی استان در محل اداره کل دامپزشکی استان خوزستان جهت پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی سویه sat2 برگزار گردید.

در این جلسه وبیناری با بیان این مطلب که با توجه به اینکه واکسن موثری در کشور بر علیه بیماری تب برفکی سویه SAT2 وجود ندارد و تنها راه مقابله با آن قرنطینه و امنیت زیستی می باشد، مقرر گردید تا آموزش دامداران و پرورش دهندگان افزایش یابد و  پایش و مراقبت از بیماری در اولویت فعالیت های واحد مبارزه شهرستان های استان قرار گیرد.

همچنین با توجه به حساسیت موضوع بر لزوم مشارکت همه جانبه کلینیسین ها و مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک بخش خصوصی در نظارت بر دامداری ها و مزارع پرورش تاکید گردید.

شایان ذکر است بیماری تب برفکی سویه SAT2 یک بیماری ویروسی می باشد که قابلیت سرایت به انسان را ندارد اما در جمعیت دام سنگین در صورت در گیری باعث افزایش تلفات دامی و کاهش تولید می گردد.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 312615
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه