• 1402/08/22 - 12:47
  • تعداد بازدید : 141
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کشف و معدوم سازی 200 کیلوگرم کله و ‌پاچه فاقد هویت بهداشتی از یک اتوبوس مسافربری در اندیمشک

رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک گفت: اتوبوس مسافربری حامل بیش از 200 کیلوگرم کله و پاچه فاقد هویت بهداشتی و قاچاق در شهرستان توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، منوچهر شیخی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیمشک با اعلام این خبر گفت: این محموله کشف شده فاقد گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی بوده که از طریق اتوبوس قصد خروج از استان را داشته که در حین بازرسی بازرسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در محل پلیس راه اندیمشک خرم آباد کشف گردید.

وی در ادامه افزود: بعد از شناسایی محموله فوق و با حضور پلیس راهور، نیروی انتظامی و قاضی کشیک، توسط بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان اندیمشک بالغ بر 200 کیلوگرم کله و پاچه ضبط و با کسب دستور مقام قضایی معدوم و پرونده راننده متخلف جهت رسیدگی به دادگاه ارسال گردید.

منوچهر شیخی افزود: با توجه به اهمیت بالای شرایط حمل و نقل فرآورده های خام دامی و حفظ سلامت و کیفیت بهداشتی فرآورده های خام دامی می بایست تمامی فرآورده های خام دامی دارای مجوز گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی بوده و از طریق ناوگان حمل زنجیره سرد که کد بهداشتی دامپزشکی را دار می باشند صورت پذیرد.

رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک با اشاره به این موضوع که آلایش خوراکی دامی صرفا بصورت تازه و با حفظ دما و شرایط نگهداری می بایست نگهداری گردد، افزود: هشدار دامپزشکی به رانندگان وسایل نقلیه خصوصاً اتوبوس های مسافربری این است که از حمل مواد فاسد شدنی خصوصاً فرآورده های خام دامی خودداری نمایند، زیرا محموله های فاقد گواهی حمل از دامپزشکی مبدا مشمول معدوم سازی و افراد خاطی به دستگاه قضایی معرفی می گردند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اندیمشک
  • کد خبر : 310465
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید