• 1400/02/29 - 10:36
  • تعداد بازدید : 260
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دامپزشکی شهرستان دزفول عنوان کرد:

300 کیلوگرم فرآورده خام دامی در دزفول معدوم‌سازی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان دکتر محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: در بازرسی های روزانه کارشناسان نظارت و بهداشتی اداره دامپزشکی دزفول بیش از 300 کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته شده در یکی از هایپرمارکت های شهرستان دزفول کشف و پس از اخذ حکم قضایی معدوم گردید.

محسن ورجاوند در ادامه افزود: کارشناسان این اداره از کلیه مراکز نگهداری و عرضه محصولات خام پروتئینی بصورت روزانه بازرسیهای لازم را انجام داده و در صورت بروز مشکل در محصولات اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند.

وی تعداد واحدهای فعال عرضه و تولید مواد خام دامی این شهرستان را در مجموع 290 واحد برشمرد و اضافه کرد: در این طرح از کلیه مراکز عرضه مواد خام دامی از قبیل قصابی ها، مرغ فروشی ها، لبنیاتی ها، خودروهای حمل فرآورده های خام دامی، سردخانه ها، رستوران های بین راهی و مراکز تهیه غذا توسط تیم بازرسی دامپزشکی شهرستان بازرسی انجام می گیرد.

ورجاوند هدف از این بازدید و بازرسی ها را بررسی کیفیت بهداشتی مواد خام دامی و رعایت دستورالعمل  های سازمان دامپزشکی کشور در زمینه حمل، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه و اطلاع رسانی عمومی و آشنایی مردم شهرستان با ضوابط مذکور دانست.

وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان دزفول در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه و خدمت رسانی به مردم فهیم شهرستان دزفول در کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی کلیه مراکز را تحت بازرسی قرار می دهد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول از مردم شهرستان درخواست کرد که ضمن تهیه فرآورده های مورد نیاز خود از مراکز معتبر و مجاز پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را سریعاً از طریق شماره تماس  06142420911  به بازرسان اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد مقتضی در این رابطه صورت گیرد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان دزفول
  • کد خبر : 274015
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید