• 1402/11/14 - 11:49
  • تعداد بازدید : 106
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آشنایی زنبورداران روستای گامیر دزفول با بیماری‌های زنبور عسل

رئیس اداره دامپزشکی دزفول از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های زنبور عسل ویژه زنبورداران روستای گامیر این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محسن ورجاوند رئیس اداره در تشریح این خبر افزود : با توجه به تراکم بالای زنبورستان ها در سطح شهرستان و به منظور افزایش آگاهی زنبورداران و مدیریت بهداشتی زنبورستان ها، یک کلاس آموزشی با عنوان "بیماری های رایج زنبور عسل" با تدریس کامیار احمدی دبیر کمیته زنبور عسل سازمان دامپزشکی کشور در روستای گاومیر از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول برگزار گردید.

وی افزود: در این کلاس آموزشی، زنبورداران با روش های پیشگیری و مقابله با بیماری های رایج زنبور عسل، نظیر لوک آمریکایی و اروپایی، کنه واروآ و نوزما آشنا گردیدند.

محسن ورجاوند تصریح کرد: فراگیران حاضر در این کلاس آموزشی با روش های صحیح نمونه برداری از زنبورها، آشنایی با داروهای زنبور عسل و روش های صحیح ضد عفونی کندوها آشنا شدند و در پایان از تعدادی از کندوها به صورت رایگان جهت ارزیابی بیماری های رایج زنبور عسل نمونه برداری انجام گردید.

 وی در پایان از زنبورداران محترم درخواست نمود توجه کامل به حسن اجرای دستورالعمل های سازمان دامپزشکی داشته باشند و هرگونه روند غیر معمول از قبیل علائم بیماری و تلفات غیر عادی و ... را از طریق شماره تماس 06142420911 اطلاع رسانی نمایند.

شایان ذکر است شهرستان دزفول با توجه به شرایط مطلوب پرورش زنبور عسل با بیش از 174 کد زنبورستان با جمعیتی بالغ بر 27412 کندو ، هر ساله میزبان زنبوردارانی از شهرستانها و استانهای دیگر نیز می باشد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان دزفول
  • کد خبر : 314547
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید