• 1402/04/19 - 11:58
  • تعداد بازدید : 307
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری اردو جهاد دامپزشکی در منطقه صعب العبور سروند شهرستان لالی

واکسیناسیون بالغ بر 21 هزار راس دام سبک در منطقه صعب العبور لالی بر علیه بیماریهای واگیر دامی

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، عظیم کریمی دزفولی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لالی با اعلام این خبر گفت: اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه کوهستانی صعب العبور و سخت گذر سروند شهرستان لالی به مدت دو شبانه روز با همکاری نیروی مقاومت بسیج ناحیه عشایری، بخشداری و  نیروهای اداره دامپزشکی برگزار گردید.

 کریمی در ادامه گفت: در این اردو جهادی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام های منطقه از قبیل: واکسیناسیون آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک، هاری در سگ های نگهبان، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی  پرداخته شد.

وی برگزاری رزمایش های جهادی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان نمود که در یک سال گذشته رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

رئیس دامپزشکی شهرستان لالی افزود: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار گردید

وی همچنین افزود: در این اردوی جهادی بیش از 21000 راس دام سبک بر علیه بیماری  آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه گردید.

کریمی در پایان افزود: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگلهای خارجی دام و احتمال شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه گردید.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان لالی
  • کد خبر : 304673
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید