• 1402/11/15 - 10:36
  • تعداد بازدید : 100
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سمپاشی بیش از 72 هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه انگل های خارجی در شهرستان اندیکا

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 72 هزار و 277 رأس دام سبک و سنگین بر علیه انگل های خارجی سمپاشی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رضا سلطانی با اشاره به اهمیت مبارزه با انگل های خارجی دامی گفت: انگل های خارجی بدن دام ناقل بسیاری از بیماریهای واگیر دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می باشند که این موضوع حساسیت مقابله باانگل های خارجی را بیشتر می کند.

سلطانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 202 هزار  متر مربع  جایگاه نگهداری دام و در سطح شهرستان با سموم موثر سمپاشی شده که این عملیات در راستای از بین بردن عوامل انتقال بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لمپی اسکین، تیلریوز، بابزیوز و ..... بوده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا زیان‌های اقتصادی ناشی از بروز این بیماری ها را مهم دانست و اشاره کرد: انگل های خارجی بدن دام موجب پایین آمدن سطح کیفی محصولات و تولیدات دامی شده که این امر باعث هدر رفتن منابع و امکانات موجود در صنعت دامپروری می شود.

سلطانی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی از بین بردن عوامل انتقال بیماری است که با حذف یکی از اجزا، چرخه انتقال بیماری متوقف می شود،افزود: اداره‌ دامپزشکی شهرستان اندیکا با توان بخش دولتی و با همکاری بخشداران و دهیاران سمپاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام‌ها را بر اساس ضوابط بهداشتی و رعایت اصول زیست محیطی از ابتدای سالجاری تا کنون به اجرا گذاشته است .

رضا سلطانی با اشاره به اهمیت مبارزه با کنه‌های موجود در بدن دام‌ها و اماکن دامی تصریح کرد: هدف از این سمپاشی ها مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام از جمله  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو و... است  که  از طریق کنه آلوده به ویروس منتقل می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اندیکا
  • کد خبر : 314593
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید