• 1402/04/28 - 11:04
  • تعداد بازدید : 264
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری اردو جهاد دامپزشکی در مناطق صعب العبور شهرستان اندیکا

واکسیناسیون بیش از 40 هزار نوبت سر دام در مناطق سخت گذر شهرستان اندیکا

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رضا متوسل رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا در تشریح این خبر گفت: این اردو جهادی متشکل از 3 اکیبپ با همکاری بسیج عشایر، فرمانداری، بخشداری چلو و اکیپ های دامپزشکی شهرستانهای اندیکا، مسجدسلیمان و اداره کل دامپزشکی  خوزستان در مناطق دشت آبدار، بی آب و الرد شهرستان اندیکا به مدت 3 شبانه روز برگزار گردید.

رضا متوسل در ادامه گفت: در این اردو جهادی واکسیناسیون بیش از 40 هزار نوبت سر دام بر علیه بیماریهای واگیر دار دامی شامل آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک ( گوسفند و بز ) بهمراه واکسینه نمودن سگ های گله بر علیه بیماری هاری صورت پذیرفت.

رئیس اداره دامپزشکی اندیکا هم چنین گفت: با توجه به حضور رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی خوزستان در این اردو جهادی، نسبت به انجام معاینه، ویزیت و تجویز دارو رایگان در میان دامداران مستقر در مناطق از پیش تعیین شده اقدام گردید.

متوسل با اشاره به مبارزه با انگل های داخلی در دستگاه گوارش دام های سبک ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و پیشگیری از بروز بیماریهای انگلی در جمعیت دامی مستقر در این مناطق توزیع شربت ضد انگل در بین دامداران اقدام گردید.

وی هم چنین افزود با توجه به این مهم که این مناطق از مناطقی هستند که لازمه رسیدن به دامداران پیمایش بیش از 7 ساعت پیاده روی و استفاده از چهارپایان می باشد گفت: این اردو جهاد دامپزشکی با هدف کنترل و پیشگیری از بروز بیماریهای واگیر دار دامی، بیماریهای مشترک بین انسان وحیوان، بهبود تولیدات دامی، توسعه رشد اقتصادی در حوزه دامپروری، وحرومیت زدایی، حفظ و صیانت از جمعیت دامی و ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی دامپزشکی در این مناطق برگزار گردید.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اندیکا
  • کد خبر : 305095
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید