• 1402/08/22 - 13:06
  • تعداد بازدید : 120
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

یک واحد مرغداری گوشتی 25 هزار قطعه ای مبتلا به نیوکاسل در شهرستان اندیکا پاکسازی شد.

رییس اداره دامپزشکی اندیکا گفت: بر اساس معاینات بالینی ونتایج آزمایشگاهی اخذ شده از یک واحد گوشتی در شهرستان تعداد 25 هزار قطعه مرغ به دلیل درگیری با بیماری نیوکاسل معدوم گردیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رضا سلطانی رئیس اداره دامپزشکی اندیکا با اعلام این خبر افزود: این واحد مرغ گوشتی 25 هزار قطعه‌ای پس از انجام نمونه‌برداری توسط کارشناس طیور اداره دامپزشکی شهرستان و تأیید آزمایشگاه مرجع تشخیص اداره کل دامپزشکی خوزستان، به دلیل ابتلا به نیوکاسل حاد و به دلیل تراکم بالای سایر مرغداری ها در منطقه و جهت کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری در شهرستان، در سن 38 روزگی پاکسازی و معدوم گردید.

وی در ادامه اظهار داشت: نیوکاسل یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیر در بین پرندگان است که تلفات  بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

سلطانی افزود: انتقال بیماری نیوکاسل عصبی در بین پرندگان هم به صورت گوارشی از طریق بلع یا آشامیدن عوامل بیماری‌زا و هم به صورت تنفسی از طریق استنشاق صورت می‌گیرد.

رییس اداره دامپزشکی اندیکا در پایان گفت: بهترین و مطمئن‌ترین راه پیشگیری از بیماری نیوکاسل، رعایت اصول امنیت زیستی در دوره پرورش می باشد و مرغداران ضمن رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای در مرغداری باید در زمان های مقرر، گله خود را علیه این بیماری واکسینه نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اندیکا
  • کد خبر : 310466
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید