• 1402/08/06 - 13:27
  • تعداد بازدید : 135
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ایذه

جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به ریاست معاون فرماندار ایذه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی دامپزشکی خوزستان، جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون فرماندار و اعضای ستاد در محل فرمانداری ایذه برگزار گردید.

در این جلسه داریوش شاهپری سرپرست اداره دامپزشکی ایذه و دبیر ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان با اشاره بر حساس‌سازی و همکاری و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های دولتی در جهت صیانت از سرمایه‌های ملی تاکید کرد و افزود: آگاه‌سازی همه مرغداران توسط اتحادیه‌ها و عموم مردم نسبت به عوامل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه است.

رئیس اداره دامپزشکی ایذه با اشاره به اینکه خوشبختانه در طی چندین سال اخیر در زمینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، کانونی بیماری نداشته ایم، تصریح کرد:

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های خطرناک پرندگان است و عامل این بیماری ویروسی می باشد که می تواند به سرعت انتشار یابد و پرندگان را بیمار کند.

وی با اشاره به این موضوع که ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انواع مختلفی دارد گفت:  بعضی از آن ها فقط پرندگان را مبتلا می کنند و بعضی علاوه بر پرندگان سبب بیماری انسان هم می شوند به این دلیل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری مشترک میان انسان و حیوان شناخته شده و به دلیل خساراتی که ایجاد می کند در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ایذه افزود: جلوگیری از ورود پرندگان وحشی به محل نگهداری طیور بومی از طریق نصب توری، رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداری ها ، ممانعت از ورود حیوانات دیگر به محل پرورش طیور، اعلام هر نوع کاهش شدید مصرف دان، کاهش تولید و افزایش تلفات به اداره دامپزشکی، خودداری از شکار و نگهداری پرندگان مهاجر، عدم تهیه گوشت مرغ از مراکز غیر مجاز و .. از راه های پیشگیری از بیماری است.

وی در پایان ضمن بررسی وظایف ادارات عضو ستاد گفت: مبازره با این بیماری زمانی موفق است که تمام کسانی که با پرندگان در ارتباط هستند و همچنین مصرف کنندگان آگاهی خود را افزایش دهند و در این راستا همکاری و پیگیری مستمر ادارات عضو ستاد در زمینه اطلاع رسانی و  و سایر زمینه های مربوط به وظایف خود به عنوان عضوی از ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان الزامی و حیاتی است.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان ایذه
  • کد خبر : 309703
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید