• 1401/03/02 - 14:54
  • تعداد بازدید : 446
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در روستای تاشار شهرستان ایذه صورت پذیرفت:

برگزاری کلاس آموزشی تب کریمه کنگو و بهداشت جایگاه دام در روستای تاشار

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، داریوش شاهپری سرپرست ادراه دامپزشکی ایذه از برگزاری کلاس آموزشی بیماری تب کریمه کنگو و بهداشت جایگاه دام  و پخش پمفلت آموزشی در روستای تاشار بخش مرکزی خبر داد.

سرپرست اداره دامپزشکی ایذه در ادامه اظهار داشت: این کلاس با هدف آشنایی هرچه بیشتر دامداران واهالی روستای تاشار با همکاری بخشداری مرکزی ، مرکز بهداشت شهرستان و دهیار روستا با اصول بهداشت جایگاه دام و بیماریهای مشترک بین انسان و دام با استقبال خوب دامداران و اهالی روستا برگزار گردید. 

شاهپری در ادامه گفت: تب کریمه کنگو یک نوع بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که به صورت ناگهانی شروع و بیشترین علت ابتلای بیماران تماس با دام یا مصرف گوشت های آلوده حاصل از ذبح دام های غیرمجاز است.

در این دوره آموزشی به اهمیت رابطه مستقیم بهداشت انسان با بهداشت دام ، بهداشت جایگاه دام و روشهاو نکات مهم در ضدعفونی ، سمپاشی جایگاه دام ، حمام دادن دامها با توجه به فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها و احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو و راههای انتقال و پیشگیری بیماریهای مشترک بین انسان و دام  از جمله تب کریمه کنگو و بروسلوز  مطالبی بیان گردید و در خصوص دفع فضولات حیوانی و رعایت اصول صحیح نگهداری دام تاکیدات لازم بعمل آمد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان ایذه
  • کد خبر : 286444
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید