• 1402/01/09 - 09:49
  • تعداد بازدید : 404
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک؛

انجام بیش از 260 بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در نوروز

در این طرح 14 واحد صنفی که تخلفات بهداشتی داشتند که به مراجع محترم قضایی معرفی و 115 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی که قابلیت مصرف انسانی را نداشته تحت نظر این اداره معدوم سازی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، حبیب سلماوندی، رئیس اداره دامپزشکی باغملک با اعلام این خبر افزود: طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ۱۳ اسفند ماه همزمان در سراسر استان در باغملک  نیز آغاز شده و تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.


وی افزود: در همین راستا تا مورخ 7 فروردین 1402 بالغ بر بیش از 260 مورد بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان باغملک توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی شهرستان صورت گرفته است.

حبیب سلماوندی با اشاره به 260 مورد بازرسی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان از مراکز عرضه افزود: همچنین با هماهنگی های بین بخشی بالغ بر بیش از 5 مورد بازرسی با همکاری بازرسان فرمانداری، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اداره صمت انجام پذیرفت.


سلماوندی در ادامه گفت: در این طرح 14 واحد صنفی که تخلفات بهداشتی داشتند که به مراجع محترم قضایی معرفی و 115 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی که قابلیت مصرف انسانی را نداشته تحت نظر این اداره معدوم سازی گردید.

رئیس اداره دامپزشکی باغملک از استقرار ناظرین عالی بخش دولتی در کشتارگاه دام صنعتی شهرستان خبر داد و گفت : این طرح بمنظور ایجاد اطمینان بخشی به مصرف کنندگان در خصوص محصولات استحصالی از کشتارگاه بوده و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.
وی گفت : در کنار نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کشتارگاه دام ، نظارت بر محموله های گوشت و مرغ منجمد وارداتی نیز در دستور کار قرار داد.

سلمانوندی در پایان عنوان کرد: سامانه ۱۵۱۲  ارتباط مردمی و سر شماره پیامکی 300072001512 بصورت ویژه و شبانه روزی آماده دریافت شکایات ، انتقادات ، پیشنهاد و گزارش موارد تخلف بوده  تا کارشناسان دامپزشکی در کمترین زمان ممکن موارد مطرح شده را پیگیری کنند.

 

  • گروه خبری : خبار شهرستان باغملک
  • کد خبر : 299141
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید