• 1402/05/17 - 10:39
  • تعداد بازدید : 396
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری دومین اردو جهاد دامپزشکی در شهرستان باغملک

ایمن سازی بیش از 12 هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی در اردو جهاد دامپزشکی

در این اردوی جهادی بیش از 12 هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزسان، حبیب سلمانوندی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک با اعلام این خبر گفت: دومین اردو جهادی دامپزشکی با مشارکت ادارات دامپزشکی ، جهاد کشاورزی، امور عشایر، بخشداری قلعه تل)دهیاری ها(، شورای عشایری و سپاه و بسیج سازندگی ناحیه باغملک و قلعه تل با اعزام 10 اکیپ بهداشتی درمانی در مناطقی چون روستاها و مناطق عشایری صعب العبور  منطقه تنگ کرد، مال آقا، تمبی و بلقاب برگزار گردید.

سلمانوندی افزود: در این اردو جهادی  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام های منطقه از قبیل واکسیناسیون تب برفکی در دام سبک، هاری در سگ های نگهبان  و همچنین سم پاشی دام ها و جایگاه نگهداری دام ها ، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی  پرداخته شد.

وی برگزاری رزمایش های جهادی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان نمود که در یک سال گذشته رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

رئیس دامپزشکی شهرستان باغملک افزود: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار گردید.

وی همچنین افزود: در این اردوی جهادی بیش از 12 هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه گردید.

سلمانوندی در پایان افزود: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگلهای خارجی دام و احتمال شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ انگل زدایی دام و سم پاشی رایگان جایگاههای نگهداری دام صورت پذیرفت و دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه گردید.

  • گروه خبری : خبار شهرستان باغملک
  • کد خبر : 305897
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید