• 1401/11/11 - 11:46
  • تعداد بازدید : 285
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پایان طرح رایگان واکسیناسیون لمپی اسکین در رامهرمز

بالغ بر 9000 راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در رامهرمز ایمن‌سازی گردید.

در اجرای این طرح بیش از نه هزار راس دام سنگین توسط اکیپ های واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام با همکاری بخش خصوصی علیه این بیماری در مناطق روستایی، عشایری و دامداریهای صنعتی و سنتی ایمن‌سازی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، بهروز حقیقی  رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز با اعلام این مطلب گفت : بیماری لمپی‌اسکین یک بیماری ویروسی واگیردار با ابتلای بالا در گاو و گوساله است که اغلب بوسیله حشرات انتقال می‌یابد که  این بیماری موجب ضایعات پوستی، کاهش تولید شیر، سقط جنین، تب ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد، آب ریزش از چشم‌ها، افزایش ترشحات بینی و حلق می‌شود .

حقیقی در ادامه گفت: پیشگیری از بروز بیماری، با انجام واکسیناسیون جمعیت دام سنگین و جلوگیری از نقل و انتقال غیر مجاز دام، رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای از سوی دامداران و آموزش آنان برای کنترل بیماری لازم است .

وی تصریح کرد: مهمترین راه پیشگیری از این بیماری، مایه کوبی دام‌های حساس با استفاده از واکسن های اختصاصی دامپزشکی است که در همین راستا طرح مایه کوبی رایگان بر علیه بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین روستایی شهرستان رامهرمز صورت پذیرفت.

رئیس دامپزشکی رامرمز افزود: در اجرای این طرح بیش از نه هزار راس دام سنگین توسط اکیپ های واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام با همکاری بخش خصوصی علیه این بیماری در مناطق روستایی، عشایری و دامداریهای صنعتی و سنتی ایمن‌سازی شدند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامهرمز
  • کد خبر : 296799
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید