• 1402/08/10 - 12:44
  • تعداد بازدید : 114
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
آغاز اجرای طرح مرحله نهم واکسیناسیون نیوکاسل آشامیدنی در طیور بومی شهرستان رامهرمز

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز از آغاز مرحله نهم واکسیناسیون طیور بومی در واحدهای روستایی در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و بومی، اداره دامپزشکی شهرستان با بکارگیری از توان نیروهای دولتی خود مرحله نهم طرح رایگان واکسیناسیون نیوکاسل را در طیور روستایی از تاریخ دهم آبانماه سالجاری آغاز نمود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با همت و تلاش همکاران دامپزشکی و همراهی روستاییان، شوراهای اسلامی و دهیاری‌های روستاها، جمعیتی بالغ بر 95 هزار قطعه پرنده بومی در واحدهای روستایی، مناطق پرتراکم و نیز مناطق پرخطر اطراف واحدهای صنعتی در این مرحله واکسینه شوند.

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز هدف از اجرای این طرح را کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: کاهش کانون‌های این بیماری در طیور روستایی باعث حفظ سرمایه، افزایش تولید و کمک به پایداری معیشت روستاییان می‌شود.

وی اظهار داشت: بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی طیور است که می‌تواند ضمن ایجاد بیماری در طیور بومی و صنعتی، خسارات اقتصادی سنگین را در واحدهای پرورشی طیور گوشتی و تخمگذار ایجاد کند.

حقیقی گفت: مهمترین راه در پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری‌های تنفسی، رعایت اصول بهداشت و امنیت زیستی همچنین اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب علیه بیماری‌هاست.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامهرمز
  • کد خبر : 309933
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید