• 1402/07/10 - 13:08
  • تعداد بازدید : 127
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
صدور بیش از 3 هزار فقره گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل فرآورده خام دامی توسط اداره دامپزشکی رامهرمز

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز از صدور بیش از 3 هزار فقره گواهی بهداشتی قرنطینه ای به مقاصد درون استان و خارج استان در 6 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در تشریح این خبر بیان کرد: در 6 ماهه امسال بالغ بر 3 هزار فقره گواهی بهداشتی قرنطینه ای به مقاصد درون استان و خارج استان توسط کارشناسان اداره دامپزشکی در سیستم یک پارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور  صادر گردید.

وی افزود: حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی فقط با مجوز بهداشتی دامپزشکی مجاز است و در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی از دامپزشکی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

حقیقی در ادامه افزود: اقدامات قرنطینه ای بهداشتی  طیف وسیعی از فعالیت ها را شامل می گردد که از قرنطینه واحدهای پرورش شروع و به استقرار ایستگاه های کنترل و پست های قرنطینه مرزی و بین استانی و اجرای دستور العمل‌های بهداشتی قرنطینه ای حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی منتهی می‌شود .

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز در پایان گفت: اجرای دقیق ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه ای در مبدا و کنترل آن در مقصد می تواند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه کنترل بهداشتی قرنطینه ای را مرتفع سازد که این مهم باعث ایجاد امنیت غذایی و حفظ سلامت بهداشت جامعه را در برمیگرد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامهرمز
  • کد خبر : 308258
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید