• 1402/07/16 - 16:37
  • تعداد بازدید : 197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عملیات واکسیناسیون تب برفکی در رامهرمز پایان یافت

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز از پایان عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در بین دام های سبک و سنگین این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز اظهار داشت: مرحله  اول واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام  سبک (گوسفند و بز) و سنگین ( گاو و گوساله) با بکارگیری توان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستان از اول تیر شروع و در مهرماه با موفقیت پایان یافت.

وی افزود: مجموعه دامپزشکی شهرستان رامهرمز در مدت اجرای این طرح با مراجعه به ۱۰۰ درصد واحد های روستایی و دامداری های سطح شهرستان اقدام به انجام واکسیناسیون جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان کرد.

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز یادآور شد: با تلاش شبانه روزی پرسنل فعال در این مرحله از ایمن سازی،  بالغ بر 149 هزار راس دام سبک و بیش از 11 هزار راس دام سنگین در واحدهای دامی علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

وی در ادامه گفت:  بیماری تب برفکی یک نوع بیماری ویروسی غیر مشترک در انسان و دام است که علاوه بر ایجاد تلفات در دام های جوان، باعث کاهش تولید در دام ها و خسارت زیاد اقتصادی به دامداران می شود، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم بیماری تب برفکی است، همچنین کاهش شیر در دام ها، کاهش تولید فرآورده های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام های جوان از جمله خسارت های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامهرمز
  • کد خبر : 308574
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید