• 1403/01/11 - 13:32
  • تعداد بازدید : 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی فرد خاطی حمل و نقل غیر مجاز دام به دستگاه قضایی در رامهرمز

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: با حمل دام، بدون مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی به شدت برخورد می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز در تشریح این خبر گفت: پیرو گزارش هیئت مدیره مجتمع دامپروری شهرستان مبنی بر اینکه فردی از دامداران مجتمع نسبت به حمل و نقل غیرمجاز دام اقدام می نماید، کارشناسان قرنطینه این اداره با شناسایی فرد خاطی و تشکیل پرونده به مرجع قضایی شهرستان معرفی گردید.

بهروز حقیقی در ادامه افزود: به استناد ماده ۴ آیین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فراورده‌های خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک نیازمند اخذ مجوز بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور می باشد.

وی گفت: هدف از صدور مجوز، کنترل سلامت دام، فرآورده‌های خام دامی، ممانعت از نقل و انتقال موارد آلوده و بیماری زا، تضمین کیفیت دام و محصولات دامی بوده و نقل و انتقال موارد فوق بدون اخذ گواهی بهداشتی از دامپزشکی، تخلف محسوب می‌شود و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

حقیقی همچنین عنوان کرد: اگر اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه ای در تردد محموله های دام و طیور به شکل دقیق انجام نشود ، عواقب جبران ناپذیری دامن گیر صنعت دام و طیور شهرستان خواهد شد که می تواند خسارات سنگین اقتصادی به ویژه بر تولیدکنندگان وارد کند.

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز در پایان افزود: دامداران حتما قبل از حمل دام ها، نسبت به دریافت مجوز بهداشتی قرنطینه از اداره دامپزشکی شهرستان اقدام کنند تا از توقیف محموله و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامهرمز
  • کد خبر : 317118
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید