• 1401/05/23 - 09:55
  • تعداد بازدید : 293
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

واحد عرضه گوشت قرمز در رامهرمز پلمب شد

رییس اداره دامپزشکی رامهرمز از پلمب یک واحد عرضه کننده گوشت قرمز (قصابی) به دلیل عدم رعایت موازین و نکات بهداشتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر بهروز حقیقی در این خصوص اظهار داشت: یکی از واحدهای قصابی عرضه کننده گوشت قرمز بدلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و حمل غیر مجاز گوشت قرمز توسط بازرسین اداره دامپزشکی پلمب شد.

وی افزود: به تمام مراکز عرضه گوشت شهرستان در خصوص نحوه حمل لاشه های کشتار شده تحت نظارت کارشناسان دامپزشکیی هشدارهای لازم داده شده ولی این قصابی نسبت به این هشدارها توجهی نکرده بود.

رییس اداره دامپزشکی رامهرمز یادآور شد:‌ در پی دریافت گزارشات مردمی در خصوص نحوه حمل گوشت قرمز خارج از زنجیره سرد بازرسان این اداره به محل مراجعه کرده و بعد از اخذ دستور قضایی حکم پلمب آن صادر و اجرایی شد.

وی تاکید کرد:‌ به تمام مراکز عرضه گوشت در شهرستان اطلاع داده شده که می بایست هرگونه ذبح و قصابی کردن دام حتما باید با نظارت بازرسان اداره دامپزشکی در کشتارگاه مجاز صورت گیرد و نحوه حمل از طریق ماشین های یخچال دار صورت پذیرد.

حقیقی گفت: شهروندان از خرید گوشت قرمز و سایر فرآورده‌های خام دامی خارج از مراکز عرضه مجاز خودداری کرده و در هنگام خرید حتما به مهمور بودن لاشه دام به مهر دامپزشکی که توسط بازرس در کشتارگاه زده می‌شود، توجه کنند.

وی با بیان اینکه اداره دامپزشکی در راستای تحقق اهداف سازمانی و ارتقای سطح بهداشت و سلامت افراد جامعه کوشا فعالیت دارد، افزود: خط قرمز دامپزشکی خطای بهداشتی توسط افراد متخلف است که به هیچ عنوان قابل گذشت و صرف‌نظر نیست و با متخلفان برخورد قاطع و جدی برابر قانون خواهد شد.

رییس اداره دامپزشکی رامهرمز اضافه کرد: شماره تماس اداره دامپزشکی 43523111  پاسخگوی دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی است.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رامهرمز
  • کد خبر : 289278
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید