• 1402/10/20 - 12:46
  • تعداد بازدید : 223
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایمن سازی دام های سنگین امیدیه و آغارجاری بر علیه بیماری لمپی اسکین

بالغ بر 5 هزار راس دام سنگین در آغاجاری و امیدیه بر علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مسعود خسروانی رئیس اداره دامپزشکی امیدیه با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز واکسیناسیون سراسری لمپی اسکین در سطح استان خوزستان بیش از 5 هزار راس دام سنگین در شهرستانهای امیدیه و آغاجاری تحت پوشش واکسیناسیون لمپی اسکین قرار گرفتند.

خسروانی با اشاره به واکسینه شدن بیش از 5 هزار راس دام سنگین در شهرستان های امیدیه و آغارجاری گفت: این طرح بصورت کاملا رایگان توسط اکیپ های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستان در 56 واحد اپیدمیولوژیک روستایی و صنعتی به اجرا در آمد که پوشش 98 درصدی را شامل گردید.

رئیس اداره دامپزشکی امیدیه، سم پاشی بدن و جایگاه دام را از دیگر راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری لمپی اسکین عنوان کرد و گفت: ضدعفونی و رعایت بهداشت جایگاه دام، قرنطینه و محدودیت تردد را از دیگر راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد.

خسروانی همچنین افزود:  تنها واکسیناسیون برای پیشگیری این بیماری کافی نیست و دامداران بایستی با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی از جمله مبارزه با ناقلین بیماری، عدم جابجائی دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی و تهیه علوفه از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی، از بروز و شیوع این بیماری جلوگیری نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان امیدیه
  • کد خبر : 313440
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید