• 1402/07/29 - 14:06
  • تعداد بازدید : 98
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
ایمن سازی بیش از 65 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان امیدیه

بالغ بر 65 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان امیدیه بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مسعود خسروانی رئیس اداره دامپزشکی امیدیه با اعلام اتمام اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان، گفت: بیماری تب برفکی یکی از مهمترین و استراتژیک ترین بیماری های مسری در دام های زوج سم می باشد؛ که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می‌ کند.

رئیس اداره دامپزشکی امیدیه  در ادامه افزود: طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام سنگین و سبک استان با واکسینه شدن حدود 61 هزار راس دام سبک  و  بیش از 4 هزار راس دام سنگین به اتمام رسید.

وی درادامه افزود: بیماری تب برفکی بیماری ویروسی بسیار مسری با میزان شیوع  بالا در بین تمامی نشخوارکنندگان اهلی و وحشی است که می تواند خسارت اقتصادی سنگینی به دامداران وارد کند و از علائم این بیماری می توان به تب بالا، بی اشتهایی، پرخونی مخاط ملتحمه چشم، لنگش وزیکول های دهانی و پستانی و تلفات بخصوص در سنین پایین و نوزادی اشاره کرد.

خسروانی همچنین اظهار داشت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت از انجا که این بیماری مانند بسیاری دیگر از بیماری‌های ویروسی، درمان خاصی ندارد، رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه ای و اجرای اصول امنیت زیستی در کنار امر واکسیناسیون، در جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری بسیار موثر می باشد.

 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان امیدیه
  • کد خبر : 309351
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید