• 1402/07/25 - 11:50
  • تعداد بازدید : 134
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سمپاشی بیش از 30 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در امیدیه

در نیمه اول سالجاری 30 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام با هدف مقابله با انگل های خارجی سمپاشی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مسعود خسروانی رئیس اداره دامپزشکی امیدیه اظهار کرد: در نیمه اول سالجاری اکیپ های دامپزشکی شهرستان با همکاری دهیاران روستاها و در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی نسبت به سمپاشی جایگاه نگهداری دام و بدن دامها در مناطق روستایی اقدام نموده اند.

وی عملیات سمپاشی بر روی بدن دامها و جایگاه های نگهداری دام را از اقدامات موثر در کنترل انگلهای خارجی دام در راستای مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام عنوان کرد.

خسروانی تصریح کرد: با توجه به اینکه انگلهای خارجی دام باعث ایجاد خسارات اقتصادی زیادی به جمعیت دامی و در نهایت اقتصاد خانوارهای روستایی می شود و همچنین نقش بسیار موثر این انگلها در انتقال بیماری ها بین جمعیت های دامی و انتقال بیماری از دام به انسان، مبارزه با این انگلها و انجام اقدامات کنترلی در این زمینه همواره لازم و ضروری است.

 وی با اشاره به بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری بسیار خطرناک وکشنده تب کریمه کنگو که به راحتی از طریق گزش کنه می تواند به دامها و انسان منتقل گردد، بهترین راه مقابله را با این قبیل بیماری ها، کنترل انگلهای خارجی دام به خصوص کنه ها دانست.

رئیس اداره دامپزشکی امیدیه حجم عملیات سمپاشی صورت گرفته در این شهرستان را تاکنون بالغ بر 8 هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از 30 هزار متر مربع از اماکن و جایگاه های نگهداری دام اعلام کرد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان امیدیه
  • کد خبر : 309184
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید