• 1403/01/15 - 13:13
  • تعداد بازدید : 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای عملیات تست سل و بروسلوز در بیش از 1200 راس گاو شیری در سال 1402 در شهرستان بهبهان

سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان گفت: در سال گذشته عملیات تست سل و پایش بیماری بروسلوز بر روی بیش از 1200 راس دام سنگین انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، امین زمانی پور سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان در تشریح این خبر گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری مشترک بین انسان و حیوان در سال 1402 بالغ بر 1200 راس گاو شیری تحت پوشش تست سل قرار گرفتند.

زمانی پور با اشاره به این موضوع افزود: در همین راستا بالغ بر 900 راس گاو شیری توسط اکیپ های مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان مورد تست بروسلوز قرار گرفت.

امین زمانی پور در ادامه گفت: با توجه به نتایج تست سل و آزمایشات بروسلوز توسط کارشناسان دامپزشکی این اداره تعداد 34 راس گاو شیری آلوده به بیماری سل و بروسلوز تشخیص داده شد و بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور و امنیت غذایی جامعه تحت نظارت بازرسین بهداشتی کشتار و از چرخه تولید  حذف گردید.

وی بیان کرد: این عملیات به منظور حفظ سلامت و بهداشت مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی هر ساله توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان ببهان انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: سل و بروسلوز از جمله مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی را به دامداران وارد می‌کنند و  می توانند از طریق مصرف فرآورده های گوشتی آلوده و لبنی غیر پاستوریزه مصرف کنندگان را درگیر کند و موجب آلودگی جمعیت دامی و گله ها شوند.

زمانی پور همچنین گفت: با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون، شناسایی دام های آلوده و حذف آنها، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط و محدود کردن تردد دام ها در مناطق پرخطر  می توان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بهبهان
  • کد خبر : 317240
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید