• 1402/12/27 - 15:35
  • تعداد بازدید : 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایمن سازی بیش از 170 هزار قطعه طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان بهبهان

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان گفت: از ابتدای سال 170 هزار قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان بهبهان بر علیه بیماری نیوکاسل ایمن سازی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، امین زمانی پور سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل از ابتدای سال جاری تا کنون  بیش از 170 هزار قطعه طیور بومی شامل مرغ ، خروس ، بوقلمون ، کبوتر و ... در روستاهای شهرستان بهبهان مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

زمانی پور با اشاره به اینکه برای سهولت پوشش واکسیناسیون از واکسن آشامیدنی تولید داخل استفاده شده است گفت: در مطالعات انجام شده ایمنی زایی قابل قبولی در سطح مناطق روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل صورت گرفته است، بطوری که تعداد کانون‌های بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی نسبت به سال گذشته بصورت محسوس کاهش داشته است.

وی علایم بیماری نیوکاسل طیور را نفس کشیدن پرنده با دهان باز، نفس نفس زدن، خس خس کردن سینه، داشتن سرفه و عطسه، وجود اسهال آبکی یا سبز رنگ، کاهش اشتها و کاهش وزن، لرزش بدن و افتادگی بال ها، عدم تعادل در راه رفتن و ایستادن، و در موارد حاد فلج شدن پاها و پیچیدن گردن به سمت بدن و… بیان کرد.

زمانی پور همچنین افزود: روستاییان و نگهدارندگان طیور بومی لازم است برای جلوگیری از این بیماری که موجب خسارات اقتصادی زیادی در صنعت طیور میگردد،  واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی را جدی گرفته و با اکیپ های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بهبهان
  • کد خبر : 316661
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید