• 1402/05/21 - 13:03
  • تعداد بازدید : 217
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
واکسیناسیون بالغ بر 5 هزار راس دام سبک در اردوی جهاد دامپزشکی بهبهان

بیش از 5 هزار راس دام سبک بر علیه بیماری آبله و طاعون نشخوارکنندگان در اردو جهادی دامپزشکی بهبهان ایمن سازی گردید.

در این اردو جهاد دامپزشکی بیش از 5 هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز بر علیه بیماریهای آبله و طاعون نشخوارکنندگان ایمن سازی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، امین زمانی پور با اعلام این خبر گفت: اولین اردوی جهاد دامپزشکی به مدت 2 شبانه روز با مشارکت دامپزشکان و واکسیناتورهای بخش دولتی، حوزه بسیج عشایر و اداره امور عشایر بهبهان با هدف خدمات رسانی به مناطق محروم و صعب العبور در روستاهای بخش مرکزی شامل چاه ریگک ، علمدار ، تنگ شیخ و بن انبار شهرستان به اجرا درآمد.

امین زمانی پور در ادامه گفت: در این اردو جهاد دامپزشکی بیش از 5 هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز بر علیه بیماریهای آبله و طاعون نشخوارکنندگان ایمن سازی گردید.

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون بیش از یک هزار قطعه طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به روش آشامیدنی گفت: به دلیل عدم رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی در مناطق صعب العبور و در صورت بروز بیماری مشکلات متعددی را به وجود خواهد آمد لذا طرح ایمن سازی طیور  بومی علیه بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور بومی در این اردو جهاد دامپزشکی به اجرا درآمد.

سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان در ادامه بیان کرد: در این اردو جهادی همچنین خدمات بهداشتی و درمانی برای دام های منطقه از قبیل واکسیناسیون هاری در سگ های نگهبان، درمان و ویزیت رایگان دام های بیمار، سم پاشی دام و جایگاه دامی و ارائه آموزش و ترویج در راستای کنترل بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و حیوان پرداخته شد.

امین زمانی پور در پایان گفت: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری و رفع محرومیت در این مناطق برگزار گردید.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بهبهان
  • کد خبر : 306091
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید