• 1402/11/07 - 13:50
  • تعداد بازدید : 169
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایش و مراقبت از بیماری های زنبور عسل در شهرستان بهبهان

شناسایی و رصد بیماری های مهم و اقتصادی زنبور عسل در تعدادی از زنبورستان های شهرستان بهبهان اجرا شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، امین زمانی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان در تشریح این خبر گفت: مبارزه با بیماری‌های زنبور عسل و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زنبورداران همواره یکی از اهداف اداره کل دامپزشکی استان خوزستان می باشد که در این راستا برنامه های دقیق پایش، مراقبت و نظارت در زنبورستانها توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می شود.

زمانی پور در ادامه بیان کرد: در پایش و مراقبت از بیماری های زنبور عسل در شهرستان بهبهان کارشناسان دامپزشکی با مراجعه حضوری به زنبورستان ها و تکمیل پرسشنامه های مرتبط، نسبت به انجام نمونه برداری جهت تشخیص بیماری های مهم انگلی زنبور عسل از قبیل وارورا ، نوزما و آکاراپیس با هدف کاهش میزان تلفات و افزایش سطح بهداشتی در کلنی های زنبور عسل اقدام کردند.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه تشخیص بیماری نوزما با روش های معمول با دشواری های خاصی همراه است، کار تشخیص مولکولی این عامل با ارسال نمونه های لازم به آزمایشگاه های دارای صلاحیت صورت خواهد پذیرفت.

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان با اشاره به این موضوع که درگیری با بیماری های انگلی در زنبور عسل منجر به کاهش شدید تولید عسل می گردد و ضررهای اقتصادی زیادی را برای صنعت زنبورداری به همراه دارد یادآور شد:  پایش دوره ای از زنبورستان ها علاوه بر افزایش میانگین تولید افزایش اشتغالزایی در این بخش را در پی خواهد داشت.

امین زمانی پور در پایان ضمن درخواست از همکاری و تعامل بیشتر بین زنبورداران با کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان عنوان کرد: این مهم در شناسایی و مبارزه با آفات و بیماری های زنبورعسل و همچنین حفظ جایگاه مناسب تولید کنندگان اهمیت بسزایی دارد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بهبهان
  • کد خبر : 314222
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید