• 1402/04/26 - 11:42
  • تعداد بازدید : 221
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان

پیش بینی تست سل و بروسلوز 2 هزار راس گاوشیری در شهرستان بهبهان

تعداد 2 هزار راس گاو شیری توسط اکیپ های مبارزه با بیماریهای اداره دامپزشکی شهرستان متشکل از دکتر دامپزشک و تکنیسین مورد عملیات تست سل و بروسلوز قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، امین زمانی پور سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده سال 1402 پیش بینی شده است تعداد 2 هزار راس گاو شیری توسط اکیپ های مبارزه با بیماریهای اداره دامپزشکی شهرستان متشکل از دکتر دامپزشک و تکنیسین مورد عملیات تست سل و بروسلوز قرار خواهد گرفت.

امین زمانی پور در ادامه گفت: عملیات تست سل با انجام تزریق بین جلدی توبرکولین و تست بروسلوز با اخذ نمونه خون و انجام آزمایشات مربوطه هم اکنون در گاوداریهای شیری شهرستان و بصورت رایگان توسط اکیپ های اداره دامپزشکی در حال انجام میباشد.

وی با اشاره به این موضوع که این عملیات به منظور حفظ سلامت و بهداشت مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی هر ساله انجام میگیرد افزود تا کنون بالغ بر بیش از 460 راس گاو شیری تحت عملیات تست سل و بروسلوز قرار گرفته اند.

سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان این دو بیماری را از مهمترین بیماریهای عفونی و مشترک بین انسان و حیوان عنوان نمود که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی دام های آلوده و حذف آنها، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط و محدود کردن تردد دام ها در مناطق پرخطر قابل پیشگیری میباشند.

زمانی پور در پایان از شهروندان محترم تقاضا نمود به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مشترک از مصرف محصولات لبنی غیر پاستوریزه و گوشت خام فاقد مهر و لیبل دامپزشکی خودداری نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بهبهان
  • کد خبر : 305003
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید