• 1402/09/18 - 13:36
  • تعداد بازدید : 119
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کشف و معدوم سازی 850 کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده فاقد شرایط بهداشتی مصرف انسانی در شهرستان بهبهان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان از کشف، ضبط و معدوم سازی 850 کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده فاقد مصرف انسانی در بهبهان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، امین زمانی پور رئیس اداره دامپزشکی بهبهان با اعلام این خبرگفت: 850 کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده فاقد قابلیت مصرفی انسانی با حکم قضایی معدوم گردید.

زمانی پور در ادامه افزود: پیرو گزارش مسئول فنی بهداشتی دامپزشک مستقر در یکی از مراکز قطعه بندی مرغ در سطح شهرستان مبنی بر ورود محموله گوشت مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت به شرکت بسته بندی، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی ونگهداری مواد غذایی این اداره ضمن مراجعه به واحد مذکور و بر اساس شواهد عینی نسبت به ضبط موقت محموله اقدام نمودند.

وی افزود: پس از انجام نمونه برداری و بررسی های آزمایشگاهی مشخص گردید محموله فوق طبق دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور فاقد شرایط مصرف انسانی بوده که با ارجاع نتایج آزمایشگاهی و خلاصه پرونده به مقامات قضایی شهرستان دستور معدوم سازی آن اخذ و 850 کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده با نظارت کارشناسان دامپزشکی بهبهان معدوم گردید.

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان با اشاره به این موضوع که سلامت دام و فرآرده های خام دامی به صورت مستقیم با سلامت مردم جامعه در ارتباط است گفت: بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان  بصورت مداوم در طول شبانه روز انجام نظارت های بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی را بر عهده داشته و تضمین کننده سلامت غذایی مردم هستند.

وی همچنین افزود: هرگونه عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی دامپزشکی که موجب تهدید علیه بهداشت عمومی گردد، عبور از خط قرمز دامپزشکی است و بازرسان این اداره با تمهیدات علمی و قانونی با هرگونه تخلف مقابله می کنند.

امین زمانی پور در پایان از شهروندان گرامی دزخواست نمود: برای جلوگیری از انواع بیماری ها و رعایت بهداشت عمومی،  فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت نظر داشته باشند. 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بهبهان
  • کد خبر : 311803
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید