• 1402/03/30 - 09:33
  • تعداد بازدید : 235
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در جلسه هماهنگی با مسئول عتبات عالیات خرمشهر مطرح گردید،

کشتار هرگونه دام در مواکب و هیئت های مذهبی شهرستان خرمشهر ممنوع می باشد.

مسئولین هئیت های مذهبی می بایست کشتار دام خود را در کشتارگاه دام و تحت نظارت های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوستان، کاظم داودی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان خرمشهر در تشریح این خبر گفت: با توجه به برگزاری جلسه با مسئول عتبات عالیات در شهرستان، مقرر گردید در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان مواکب و هئیت های عزاداری مجاز به انجام کشتار دام در محل نباشند.

کاظم دادوی در ادامه بیان کرد، همچنین موکب داران می بایست فرآورده های خام دامی (گوشت،مرغ،ماهی،تخم مرغ و...) مورد استفاده خود را از واحدهای تولیدی مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و در زمان حمل و نقل و نگهداری، زنجیره سرد محصولات رعایت شود.

وی همچنین با اشاره به مموعیت کشتار هرگونه دام در مواکب و هئیت های مذهبی شهرستان خرمشهر عنوان نمود: طبق هماهنگی های انجام شده با کشتارگاه صنعتی دام شهرستان، مسئولین هئیت های مذهبی می بایست کشتار دام خود را در کشتارگاه دام و تحت نظارت های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی انجام دهند.

 سرپرست اداره دامپزشکی خرمشهر همچنین عنوان نمود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی مراتب را به شماره تماس 53540163 و 53546404  روابط عمومی اداره دامپزشکی خرمشهر جهت پیگیری اطلاع رسانی نمایند.

این مقام مسئول در پایان یادآور گردید که در ایام اربعین حسینی اداره دامپزشکی خرمشهر همانند سال های قبل جهت تامین سلامت فرآورده های خام دامی با تشکیل اکیپ های ثابت و سیار در خدمت زائران گرامی اباعبدالله الحسین(ع) می باشد.  

  • گروه خبری : اخبار شهرستان خرمشهر
  • کد خبر : 303498
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید