• 1399/11/20 - 08:12
  • تعداد بازدید : 310
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
افزایش جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان اهواز

جوجه ریزی در واحدهای مرغداری اهواز50 درصد افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان دکتر رضا حفیظی رئیس اداره  دامپزشکی شهرستان اهواز گفت: از ابتدای امسال 670 هزار قطعه جوجه ریزی در سطح واحدهای مرغداری شهرستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 300  هزار قطعه افزایش یافته است.

رضا حفیظی افزود:  بیش از 11 واحد پرورشی طیور در شهرستان اهواز فعال است و تشدید نظارت و مراقبت بهداشتی دامپزشکی، عدم بیماری های حاد و واگیردار طیور، بهبود مدیریت بهداشتی مرغداران از جمله دلایل افزایش جوجه ریزی است.

وی گفت: اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری شهرستان، صدور مجوز بهداشتی جوجه‌ریزی، نظارت بر فاصله زمانی جوجه‌ریزی، نظارت بر توزیع واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری را از جمله اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های طیور است.

حفیظی از مرغداران خواست با رعایت دقیق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی در تمام مراحل پرورش از جمله خرید جوجه، حمل و نقل  جوجه ها، ایجاد سالن های پرورش بهداشتی، واکسیناسیون و درمان جوجه ها، علاوه بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم باشند.

 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اهواز
  • کد خبر : 271419
کلمات کلیدی
admin Khuzestan

admin Khuzestan

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید