• 1402/05/29 - 12:03
  • تعداد بازدید : 169
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان اهواز خبر داد؛

کشف و ضبط 40 تن فرآورده خام و خوراک دامی غیر قابل مصرف در طی 5 ماه اول سالجاری در شهر اهواز

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سید مرتضی قریشی سرپرست اداره دامپزشکی اهواز در تشریح این خبر گفت: طی بازدید های بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و همچنین کارخانه های تولید خوراک دام در سطح شهرستان بالغ بر 40 تن فرآورده خام دامی و خوراک آماده دام فاسد در 5 ماهه اول سال 1402 که فاقد شرایط لازم بهداشتی جهت عرضه بودند کشف و ضبط گردید.

سید مرتضی قریشی در ادامه با اشاره به اینکه نظارت بر تولید، نگهداری و توزیع بهداشتی  فرآورده های خام دامی و خوراک دام از مزرعه تا محل مصرف با دقت انجام می گیرد، تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر و مطلوب در زمینه ارتقاء مسائل بهداشتی در تولید فرآورد ه های خا م دامی تشدید نظارتها بر تولید و توزیع این محصولات است.

سرپرست اداره دامپزشکی اهواز همچنین به لزوم تهیه فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام مصرفی در واحدهای پرورش از مراکز مجاز و معتبر ، تصریح کرد: باید روی محصولات بسته‌بندی مصرفی اطلاعات کالا شامل نوع محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و کد پروانه بهداشتی تولید دامپزشکی و شرایط نگهداری درج شده و از خرید فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام فاقد مشخصات فوق خودداری شود.

قریشی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره 06133369121 اداره دامپزشکی اهواز اطلاع دهندتا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

وی در پایان از شهروندان محترم  در خواست نمود از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و فاقد هویت و گوشت‌هایی که فاقد نشان و لیبل دامپزشکی می باشند، خودداری نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اهواز
  • کد خبر : 306427
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید