• 1402/08/20 - 12:47
  • تعداد بازدید : 148
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایمن سازی افزون بر 40 هزار قطعه طیور بومی هویزه علیه بیماری نیوکاسل

رئیس اداره دامپزشکی هویزه از اتمام نهمین فاز سراسری واکسیناسیون رایگان نیوکاسل با پوشش حداکثری در طیور بومی شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سید ناصر موسوی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هویزه در خصوص نهمین فاز سراسری واکسیناسیون نیوکاسل گفت: این طرح از نیمه دوم مهرماه شروع و تا ۱۵ آبانماه سال جاری ادامه داشت و در این زمان بیش از 40 هزار قطعه طیور بومی در واحدهای روستای سطح شهرستان از طریق واکسن آشامیدنی، علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به صورت رایگان، واکسینه شدند.

موسوی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالابردن سطح ایمنی در طیور بومی منطقه، مانع از سرایت بیماری به مجموعه های پرورش صنعتی طیور می گردد. بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس و یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش دهندگان طیور صنعتی(مرغداری‌ها) و روستائیان می‌شود.

وی درخصوص علایم این بیماری عنوان داشت: نفس کشیدن پرنده با دهان باز، نفس نفس زدن، خس خس کردن سینه، داشتن سرفه و عطسه، وجود اسهال آبکی یا سبز رنگ، کاهش اشتها و کاهش وزن، لرزش بدن و افتادگی بال ها، عدم تعادل در راه رفتن و ایستادن، و در موارد حاد فلج شدن پاها و پیچیدن گردن به سمت بدن و… می‌تواند از علائم بیماری در پرندگان باشد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان هویزه
  • کد خبر : 310364
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید