• 1402/11/07 - 13:56
  • تعداد بازدید : 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایمن سازی رایگان دام های سنگین شهرستان هویزه بر علیه بیماری لمپی اسکین

بیش از هفت هزار راس دام سنگین بصورت رایگان بر علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان هویزه واکسینه شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سید ناصر موسوی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هویزه با اعلام این خبرگفت: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی مختص گاو و گوساله است که با علایمی همچون تب، برجستگی و  تاول‌های پوستی، کم‌اشتهایی، ورم دست و پا و لنگش در دام‌های سنگین بروز می‌کند.

وی همچنین افزود: از جمله عوارض بیماری لمپی اسکین کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و آسیب‌های پوستی، میزان واگیری بالا و تلفات کم از ویژگی‌های بیماری به شمار می آید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هویزه در ادامه گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین شهرستان در بازه زمانی دو ماه بالغ بر هفت هزار راس دام سنگین شامل گاو و گاومیش این شهرستان بر علیه این بیماری بصورت کاملا رایگان توسط اکیپ های دامپزشکی واکسینه شدند.

وی با اشاره به این موضوع که این بیماری توسط نیش حشرات به ویژه پشه های گزنده و مگس های خونخوار و تماس مستقیم دام های سالم با دام های آلوده منتقل می شود؛ از دامداران عزیز در خواست نمود: در صورت مشاهده علایم بیماری توسط دامداران نسبت به گزارش رخداد بیماری به اداره دامپزشکی و یا کلینیک های دامپزشکی شهرستان اقدام نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی هویزه، سم‌پاشی و ضدعفونی جایگاه‌های دامی را در کنار واکسیناسیون به موقع، بهترین راهکار مقابله با شیوع این بیماری برشمرد و افزود: این بیماری بین مشترک بین انسان و حیوان نیست.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان هویزه
  • کد خبر : 314223
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید