• 1399/08/27 - 10:36
  • تعداد بازدید : 527
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید از عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان هفتکل

بازدید معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان بهمراه رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی استان از نحوه عملکرد شهرستان هفتکل

به گزارش روابط عمومی ادراه کل دامپزشکی استان خوزستان، در این بازدید معاون سلامت و رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی از نزدیک عملکرد ادازه دامپزشکی شهرستان هفتکل را مورد رصد و پایش قرار دادند.

دکتر رضا اسدی بیان کرد: دامپزشکی رسالت مهم و خطیر صیانت از جمعیت دامی و بهداشت عمومی را انجام می دهد و تقدم پیشگیری بر درمان از برنامه های اصلی این ارگان می باشد.

وی ضمن بازدید از درمانگاه های موجود در شهرستان، کشتارگاه دام بررسی و دامداریهای شهرستان، بیان کرد: پوشش حداکثری واکسیناسیون دام ها در راستای ایمن سازی دامها بر علیه بیماری‌های دامی در حال اجرا می باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگر از دیدار با اهالی روستاهای منطقه، عنوان کرد: جامعه روستایی در اقتصاد کشاورزی، تولید ملی و امنیت غذایی  ، از اهمیت ویژه ایی برخوردار است بنابراین برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر از جمله برنامه های اصلی این اداره کل است.

در ادامه این بازدید محمد آنتیک چی رئیس ادراه بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی استان بیان داشت: دام های منطقه علیه بیماری های آبله گوسفندی، تب برفکی، تب مالت، PPR  و آبله بزی واکسینه شده و این مهم منجر به ایمنی پایدار دامها برابر بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام و نیز پیشگیری از شیوع بیماری های منطقه می شود .

در پایان این بازدید معاون سلامت ادراه کل دامپزشکی خوزستان از عملکرد پرسنل خدوم دامپزشکی و تلاش های شبانه روزی آنها که با تحمل مشقات فراوان از جمله صعب العبور بودن راههای دسترسی ، کمبود امکانات و مواجه بودن با بیماریهای مشترک بین انسان و دام و .... به بهترین نحو در حال انجام می باشد، تشکر و قدر دانی کرد.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار شهرستان هفتکل,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 257624
کلمات کلیدی