• 1402/08/17 - 14:40
  • تعداد بازدید : 121
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی ترویجی آشنایی با بیماری تب مالت در شهرستان دشت آزادگان

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان از برگزاری کلاس آموزشی و ترویجی دامپزشکی با موضوع بیماری تب مالت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان: محمد جواد مهدوی اصل رییس اداره دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان با اعلام این خبر گفت: در راستای افزایش سطح آگاهی روستائیان و دامداران در خصوص بیماری­های مشترک بین انسان و دام (با محوریت بیماری تب مالت ) کلاس ترویجی در روستای فیروزآباد  این شهرستان با حضور دامداران و روستائیان برگزار شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان با بیان اینکه بیماری بروسلوز طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌سازد، تصریح کرد: این بیماری باعث سقط‌ جنین در دام، کاهش تولید شیر و عقیمی یا نازایی دام‌های مبتلا می‌شود؛ کنترل و پیشگیری از این بیماری در انسان منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی و مبارزه و کنترل بیماری در دام ها است.

مهدوی اصل، آموزش  روستائیان و دامداران را یکی از مهمترین عوامل مؤثر در کاهش بیماری های مشترک بین انسان و دام دانست و افزود: در این دوره آموزشی، ضمن بیان راه­های تشخیص، کنترل و پیشگیری از این بیماری در خصوص، تاثیرات آن از جنبه  اقتصادی و بهداشتی مطالب و توضیحاتی ارائه شد.

شایان ذکر است: بیماری تب مالت (بروسلوز) یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که از طریق فرآورده های خام لبنی مانند پنیر، شیر، ماست آلوده و.... به انسان منتقل می­شود. 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان دشت آزادگان,آموزش و ترویج
  • کد خبر : 310286
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید