• 1402/01/06 - 12:36
  • تعداد بازدید : 385
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نظارت بهداشتی بر صادرات بیش 11 هزار تن فرآورده خام دامی صادراتی

نظارت بهداشتی دامپزشکی بر صادرات بیش از 11 هزار تن فرآورده خام دامی از پایانه مرزی چذابه در سال 1401

بالغ بر 10 هزار تن ماهی تازه ، 166 تن تخم مرغ، 294 تن آلایشات مرغ ( دل، جگر و سنگدان) و 75 تن مرغ منجمد از پایانه مرزی چذابه با نظارت کارشناسان دامپزشکی به کشور عراق صادر گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محمد جواد مهدوی اصل سرپرست اداره دامپزشکی دشت آزادگان با اعلام این خبر گفت: در سال 1401 بالغ بر 11 هزار تن انواع فرآورده خام دامی از طریق پایانه مرزی چذابه به کشور عراق تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی صادر گردید.

وی افزود: در این راستا بالغ بر 10 هزار تن ماهی تازه ، 166 تن تخم مرغ، 294 تن آلایشات مرغ ( دل، جگر و سنگدان) و 75 تن مرغ منجمد از پایانه مرزی چذابه با نظارت کارشناسان دامپزشکی به کشور عراق صادر گردید.

مهدوی اصل  همچنین صادرات خوراک ماهی و مکمل آبزیان در بازه یکسال 1401 را بیش از 230 تن اعلام کرد و گفت: این حجم از صادرات پس از بازرسیهای بهداشتی قرنطینه ای لازم و صدور گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی ارسال شده است.

سرپرست دامپزشکی دشت آزادگان، دقت در بررسی بهداشتی محموله های صادراتی از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در توسعه پایدار و رشد اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: ارسال محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور به دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و بر این اساس کلیه محموله ها پس از احراز شرایط بهداشتی لازم توسط کارشناسان دامپزشکی، در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان دشت آزادگان
  • کد خبر : 298969
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید