• 1403/02/12 - 13:52
  • تعداد بازدید : 62
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای طرح واکسیناسیون همزمان طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در دام های سبک شهرستان شوشتر

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر گفت: بالغ بر 250 هزار راس گوسفند و بز تا پایان خرداد ماه 1403 تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مرتضی مرادی سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر اظهار داشت: فاز واکسیناسیون بیماری آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک (گوسفند و بز) شهرستان شوشتر در حال انجام می باشد.

مرادی افزود: در این تعداد بالغ بر 250 هزار راس گوسفند و بز تا پایان خرداد ماه 1403 تحت پوشش واکسیناسیون بر علیه این دو بیماری دامی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین بیان کرد: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، جداسازی دام بیمار از سالم، عدم تردد به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاکسازی و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر در پایان اظهار کرد: در کنار واکسیناسیون و ایمن سازی دام ها علیه بیماریهای واگیر دار دامی کارشناسان این اداره نسبت به آموزش های لازم به کلیه دامداران در خصوص آشنایی با بیماریهای دامی اقدام نموده و از دامداران درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت آن از جابه جایی دام خودداری کرده و اقدامات قرنطینه ای را اجرایی نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان شوشتر
  • کد خبر : 318700
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید