• 1398/05/12 - 09:34
  • تعداد بازدید : 355
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی بیماری بروسلوز در شوشتر

کلاس آموزشی آشنایی با بیماری بروسلوز برای تعداد 27 نفر از اهالی روستاهای شهرستان شوشتر درمحل جهادکشاورزی این شهرستان برگزار گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر گفت: در راستای آشنایی هرچه بیشتر دامداران و بهره برداران روستایی و عشایری با بیماریهای مشترک بین انسان ودام ، کارشناسان دامپزشکی اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی در این راستا می نمایند.

دکتر مرتضی قریشی افزود: بیماری بروسلوز که در انسان تب مالت نامیده می شود یکی از مهترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است و ازآنجایی که دامداران بیشترین تماس را با دام دارند در معرض خطر بیشتری هستند، بنابراین برگزاری این دوره آموزشی برای این قشر از جامعه ضروری به نظر می رسد.

دکترقریشی به روشهای انتقال بیماری از حیوان به انسان اشاره کرد و بیان کرد: مصرف محصولات دامی به صورت بهداشتی تاحد زیادی ازابتلای انسان به این بیماری می کاهد.

قریشی اظهار داشت: این کلاس به منظور آشنایی دامداران این شهرستان با بیماری بروسلوز برگزار شد، همچنین دامداران و روستائیان در این کلاس با نحوه صحیح استفاده، نگهداری و مصرف شیرخام و ... آشنا شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر گفت: بطور منظم دامهای شهرستان برعلیه بیماری بروسلوز توسط اکیب های دامپزشکی واکسینه می شوند.

 

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار شهرستان شوشتر
  • کد خبر : 135469
کلمات کلیدی